BMW M3 og M4 blir billigere

Vil få stikkontakt og lavt forbruk.

M3: Dagens M3 er nedskalert fra en selvaspirerende fireliters V8 til en treliters V6. Foto: BMW
M3: Dagens M3 er nedskalert fra en selvaspirerende fireliters V8 til en treliters V6. Foto: BMW Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dinside): Vi har måttet tåle mange sjokk fra BMW de siste åra. At kjøpere i forbrukermarkedet svelger 2-serie GranTourer med 7-seter og forhjulstrekk er en ting, men det har vært vanskelig for Motorsport-fansen å svelge det faktum at man gikk bort fra responsive selvaspirerende motorer til en nedskalert twinturbomaskin.

Enda en kamel må ned når BMW annonserer ladbar hybrid i framtidige M3 og M4. Og vi snakker allerede om neste generasjon.

Fordelen er imidlertid at bilene vil bli flere hundre tusen kroner billigere siden oppgitt forbruk blir lavt, og man slipper å betale for effekten som produseres av strøm.

Teknikk fra i3 og i8 Men trenger det egentlig være så ille? Elbilen i3 og hybriden i8 har bevist at el og hybrid ikke trenger å være kjedelig.

I3 akselererer raskere fra start enn M3 og en av de første i8 som ble kjørt på vei i Norge satte en imponerende fartsrekord som kostet et førerkort ... lenge. Og det med en turbomatet tresylindret motor som ikke er stort større enn en sixpack.

Stor rekkevidde Ikke vet vi hvem som ønsker å kjøre en M4 gjennom byen på ren elektrisitet.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.