|||En dag smalt det enda en gang på en parkeringsplass. Ikke mye.
Men nok til at Sverre Mørck fikk en liten bulk og noen skraper i hjulbuen på Golfen sin, samt en skrape ved lyktespyleren. Også den andre bilen fikk en liten skade.
- Jeg kontaktet If, der bilen er forsikret. De henviste meg til Møller Bil Ryen for å få skaden taksert, forteller Mørck.
Han ble sjokkert da taksten forelå. 23 844,91 kroner. For en liten skade?
- Så tipset min far meg om en artikkel han hadde lest i Vi Menn Bil. Om såkalt smart repair. Så jeg kontaktet Bilkosmetikk i Oslo, og ba dem om å taksere skaden.
Den nye taksten lød på 4500 kroner. En forskjell på 19. 344,91 kroner. Det vil si - rett skal være rett. Møller Bil har ført opp en ny felg på listen, til 2 816 kroner.
- Felgen hadde ikke vært i mine tanker. Den har et lite skrubbmerke som knapt er synlig.
Dette var andre gangen Sverre Mørck ble sjokkert. Hvordan er det mulig med en slik prisforskjell?
Masserer bulken Lars Drabitzius hos Bilkosmetikk i Oslo er overhodet ikke overrasket over den gedigne prisforskjellen. Han har jobbet som biloppretter og flekklakkerer siden slutten på syttitallet, og kjenner til hvordan det fungerer.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger