Lært mye: - Gjennom et langt liv som journalist har jeg lært litt om hva offentlige personer går gjennom. Hadde jeg jobba på en avisdesk i dag hadde jeg tenkt meg mer om før jeg hengte ut enkeltpersoner, forteller Oddvar Stenstrøm (70)
Lært mye: - Gjennom et langt liv som journalist har jeg lært litt om hva offentlige personer går gjennom. Hadde jeg jobba på en avisdesk i dag hadde jeg tenkt meg mer om før jeg hengte ut enkeltpersoner, forteller Oddvar Stenstrøm (70)Vis mer

Da sønnen til Oddvar Stenstrøm (70) googlet ham, reagerte han sterkt på det han fant

Den tidligere TV 2-sluggeren har selv blitt omtalt som «en fare for demokratiet». Andre journalister mener han er for hårsåre.

Jeg skjønner ikke at politikere vil utsette seg for all den dritten de får, sier den tidligere TV 2-journalisten og «pensjonisten» Oddvar Stenstrøm (70) til Dagbladet.

- Gjennom et langt liv som journalist har jeg lært litt om hva offentlige personer går gjennom. Hadde jeg jobba på en avisdesk i dag hadde jeg tenkt meg mer om før jeg hengte ut enkeltpersoner, fortsetter han.

Hårsåre journalisterTil tross for at Stenstrøm ga Norges politikere hard medfart i en årrekke, blant annet gjennom flere hundre runder med tøff politisk debatt i TV 2s «Holmgang», forteller den tidligere USA-korrespondenten at han alltid har hatt stor respekt for dem som frivillig legger yrkeslivet til offentlighetens søkelys.

Dagbladet Pluss – de beste historiene

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.
  • Abonnementet fornyes automatisk til ordinær pris, og løper til du sier opp.
  • Ordinære priser: Uke kr 45,- Måned kr 79,- Kvartal kr 199,- År kr 729,-

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn