De fire beste familiebilene

Våre biltestere har kåret 2010-vinnerne.

VINNERNE: Vi presenterer familiebilene som gjorde best inntrykk på oss i løpet av teståret 2010. Alt i alt ble 125 biler testet. FOTO: Peugeot
VINNERNE: Vi presenterer familiebilene som gjorde best inntrykk på oss i løpet av teståret 2010. Alt i alt ble 125 biler testet. FOTO: Peugeot Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Disse fire familievinnerne har vidt forskjellige egenskaper og stiller i utgangspunktet til start i hver sine klasser. Men de har noen ting felles: De har alle overrasket oss positivt i året som gikk, de er midt i blinken for sine respektive kundegrupper, og de har scoret høyt i våre biltester.

Plass for alle penga: Skoda Superb stasjonsvogn Visst er Superb lang med sine 484 centimeter, men ingen andre biler med denne lengden kan by på like stor plass i baksete og bagasjerom. I hvert fall ikke begge deler på én gang. Skoda har greid det ved å lage en kort front, med kompakt teknikk lånt fra VW Golf. Resten av bilen er grovt forenklet ett stort rom med kupé og bagasjeplass.

Superb kjører trygt og godt, og har dessuten flere ess i ermet: Ett av dem er prisen for de enkleste modellene, som ligger godt under 300.000 kroner. Et annet er de mange valgmulighetene, med flere norgesaktuelle motorer, firehjulsdrift og automatisk DSG-girkasse. Det er fullt mulig å få en Superb med utrustning nesten i luksusklassen. Blant få minuspunkter er litt for ufiltrert hjulstøy.

Terningkast 5

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer