Denne får terningkast seks

Men den billigste BMW 5-serieutgaven koster skjorta.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Forrige 5-serie var en herlig bil, men den nye er bedre i alt. Vi har allerede delt ut seksere til flere sedanmodeller, som 530dA og 535i.

Nå snakker vi derimot om stasjonsvogn og om motorversjonen som virkelig gjelder i Norge, nemlig den billigste: 520d med toliters dieselmotor og 163 hk.

I testbilens tilfelle snakker vi også om automatgir. Den norske importøren kan fortelle at så godt som alle vil ha det i sin 5-serie.

Med andre ord er testbilen selve norgesutgaven av 5-serie, både i karosseriform og drivverk.

Er en BMW 520d for dyr? Her er 17 stasjonsvogner til under 300.000 kroner.

Kjøreegenskaper: 6 BMW har en tradisjon å ta vare på når det gjelder kjøreegenskaper. Det skal være sporty, og særlig styrefølelsen og måten bilene gir tilbakemeldinger på er generelt på toppnivå i de enkelte bilklassene BMW er representert.

Det har av og til gått ut over komforten. Men slik er det ikke lenger.

Testbilen har standardunderstell, og det passer til "alt". Ikke engang 19-tommershjulene (ekstrautstyr, 17-tommer er standard) greier å ødelegge fjæringens og dempingens evne til å "file ned" alle de kvasse kantene bygater og slitte landeveier er fulle av.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer