Denne har det som trengs for å bli en storselger

Den ser lekker ut, og er proppfull av ny teknologi.

KOMMER SNART: Om en drøy måned kan du se alt av nye Mazda 6 - men her er en smakebit. Foto: Mazda
KOMMER SNART: Om en drøy måned kan du se alt av nye Mazda 6 - men her er en smakebit. Foto: Mazda Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Mazda skifter modeller oftere enn Flavio Briatore. Og fem år etter den forrige er det klart for et nytt 6-bekjentskap.

Noe vi ser fram til, siden vi gjerne lar oss begeistre av dette merket - som for eksempel når vi testet en oppgradert Mazda 6 stasjonsvogn i 2010.

Nye Mazda 6 i sedanversjon lanseres under bilmessen i Moskva i slutten av august, mens stasjonsvogna vises for første gang under Paris Motor Show måneden etter.

Og som vanlig er det antatt at det er stasjonsvogna nordmenn er mest opptatt av, men Mazdas kunder er likevel ikke så ekstremt stasjonsvogn-opphengt som for eksempel Passat-kunder.

Og det er kanskje like greit, for de som har sett begge versjonene, hevder at det er sedanen som (så ofte ellers) virkelig står for en stor og positiv endring i designen.

Ny teknologi - Mazda 6 har tradisjonelt vært vår viktigste modell, men jeg er ikke sikker på om den vil slå CX-5 neste år, sier adm.dir. Karianne Westby hos importøren Mazda Norge.

Uansett har importøren store forventninger til en modell som er kliss ny, innvendig som utvendig, og med en rekke motorer du enten finner hos CX-5, eller som er helt nye.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer