Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Tema

Mer
Min side Logg ut

Dette bensinstasjontoalettet er nesten for godt til å være sant

Har du vært borti lignende?

(Dagbladet): Å gå på do på offentlige toaletter, særlig på bensinstasjoner, er noe svært få av oss anser som en veldig hyggelig opplevelse. I andre sesong av reiseoprogrammet «TEN» får vi derimot stifte bekjentskap med et toalett få har sett maken til.

Energiselskapet Shell er hovedsponsor for det kjente reiseprogrammet, hvor den kanadisk-filippinske tv-stjerna Jason Godfrey er sendt ut på kjøretur på Filippinene.

Et av stoppestedene i serien er Shells bensinstasjon i byen Tagbilaran på øya Bohol, hvor toalettet hadde en litt annen standard enn hva folk flest er vant med. I en video lagt ut på Godfreys offisielle Facebook-side, tar skuespilleren oss med inn på det bemerkelsesverdige toalettet.

- Toalettet er latterlig. Det er for latterlig. Jeg pleier ikke å lage videoer og legge dem ut, men jeg måtte filme dette, sier Godfrey i videoen, som i skrivende stund er delt over 21 000 ganger. 

I kommentarfeltet skriver Godfrey at toalettet for kvinner var av samme standard, og at flere av bensinstasjonene på øynasjonen hadde lignende toaletter. Flere har kommentert at det er snakk om én bensinstasjoneier som har kommet på den kreative ideen å innrede toalettene på den spesielle måten.

Saken er også omtalt av en rekke nettaviser verden over, men få ser ut til å ha fått med seg at videoen er spilt inn på én av bensinstasjonene til seriens hovedsponsor.

- Saumfart landet Iløpet av «TEN»-sesongen skal Godfrey innom Bicol, Batangas-Mindoro, Ifugao og Kalinga, Davao, Quezon, Puerto Princesa, Bukidnon, Marinduque, Surigao og Negros Oriental-Siquijor.

Ifølge oljeselskapet er toalettstandarden et forsøk på å berike folks kjøretur på de ulike øyene i øynasjonen.

- Vi har saumfart landet etter forskjellige elementer som vil gi en spennende kjøretur, sier visedirektør i Shell Filippinene, Anthony Lawrence Yam, til nettstedet MoneySense.

- Ettersom vi reiser rundt til de vakreste og mest unike destinasjonene i øynasjonen, viser vi også fram de eksepsjonelle bilrutene kundene våre kan oppleve, uansett hvor de er, hvilket kjøretøy de har og hvem de reiser sammen med, fortsetter Yam.

Brukte over 300 000 kroner I 2011 omtalte nyhetsnettstedet Inquirer en Shell-bensinstasjoneier på den filippinske øya Cebu, som pusset opp sitt stasjontoalett for over 300 000 kroner.

- Vi ønsker å gi kundene våre en spesiell opplevelse. Hvis vi bare er kreative, kan vi faktisk se muligheter innen andre virksomheter som turisme. Toalettene har blant annet bøker, slik at kundene kan lese mens de gjør sitt fornødne, sa eier Rex G. Carampatan.

Utforsk andre nettsteder fra Aller Media