Dette er skaden som plager aller flest løpere

Slik unngår du beinhinnebetennelse, og slik blir du kvitt den.

SMERTER I LEGGEN: Beinhinnebetennelse kan oppstå når løpere øker treningsmengden, eller har feil sko. Foto: NTB Scanpix
SMERTER I LEGGEN: Beinhinnebetennelse kan oppstå når løpere øker treningsmengden, eller har feil sko. Foto: NTB Scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Du kjenner det murrer på forsiden av leggen under trening. Når økten er over er det fortsatt ømt og vondt. Morgenen etter har ikke smertene gitt slipp, og de forverres under treningsøkten.

Da er det beinhinnebetennelse som mest sannsynlig har angrepet deg. Hvorfor tenker du, og hva skal jeg gjøre?

Stressreaksjon

Det begynner ofte med lette smerter på innsiden av skinnebenet, også kalt tibia. Fortsetter du å trene som før vil smertene antakelig forverres over tid.

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

Pluss gir deg tilgang til daglige premiumartikler, eAvisa, Magasinet og mye mer.

Introduksjonstilbud til deg som er ny abonnent: Få tilgang til Dagbladet Pluss for kun 1 krone for første måned. Deretter får du hele 30% rabatt ved hver fornyelse - så lenge du vil.

55,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 55,-/uke)
Introduksjonstilbud

1,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 69,-/måned)

249,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 249,-/kvartal)

Alle abonnement fornyes til ordinær pris etter tilbudsperioden
Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer