Dette gjør du feil når du trener styrke

Det er ofte bare små justeringer som skal til for at du trener riktig.

- Jo flere tekniske feil du gjør når du trener styrke, jo mindre får du igjen for treninga, sier personlig trener og gründer Adrian Paul.

Han har hatt PT-kunder i 14 år, og har lagt bak seg rundt 10 000 PT-timer. Han var også en av trenerne i tv-serien «The Biggest Looser». 

Trikken utenfor blir overdøvet av musikken i treningslokalet på Bislett, Optimal Trening, som Paul startet opp for fire år siden.

Han skal trekke fram de vanligste styrkeøvelsene folk sliter mest med å få til. 

- Å ha god teknikk er ekstremt viktig, ellers kan du ende opp med å få skader, og dårligere progresjon. Folk er bygd forskjellig, så teknikken kan være individuell, sier han. De fleste treningssentre tilbyr også noen gratis PT-timer. Det kan være lurt å finne ut konkret hva du trenger hjelp til.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.
  • Abonnementet fornyes automatisk til ordinær pris, og løper til du sier opp.
  • Ordinære priser: Uke kr 45,- Måned kr 79,- Kvartal kr 199,- År kr 729,-

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn