INNLÆRINGSVERKTØY: Personlig trener Ida Myhren Stenen anbefaler slyngeøvelser for hele kroppen. — Slyngetrening er også et godt innlæringsverktøy dersom du vil kombinere med frivekter, sier hun. Alle foto: KRISTIN ROSET
INNLÆRINGSVERKTØY: Personlig trener Ida Myhren Stenen anbefaler slyngeøvelser for hele kroppen. — Slyngetrening er også et godt innlæringsverktøy dersom du vil kombinere med frivekter, sier hun. Alle foto: KRISTIN ROSETVis mer

Du trener hele kroppen, og ser raskt at resultatene kommer

Her er fem slyngeøvelser som gir god effekt.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Du har sett slyngene på treningsstudioet og de finnes å få kjøpt i sportsbutikker.

Det er ikke bare mage og rygg som kan trenes i slynga. Vi viser deg fem øvelser for hele kroppen.

Kombiner med vekter

- Trening med slynger er avhengig av at hele kroppen arbeider. Du kan derfor ikke haste gjennom øvelsene. Her må du være konsentrert for å få best effekt av treningen, sier Ida Myhren Stenen.

Hun er personlig trener på Elixia Lillehammer, og utfordrer stadig sine kunder i slyngene.

-  Jeg anbefaler å kjøre slyngeøvelser som utfordrer hele kroppen, gjerne i kombinasjon med vekter i en og samme økt. Det gir god effekt og du vil oppleve at resultatene kommer raskt, forteller Myhren Stenen.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn