BMW i3 er en skikkelig stayer. Bilen ble snikvist for pressen allerede i 2011, men kom først på markedet i 2013. Den gang var bilen spesiell på de fleste områder, ikke bare fordi den var fullelektrisk.
Undertegnede sa da noe sånt som at dette var selve redefinisjonen på bilen, og det mener jeg på mange måter fortsatt.
Selve skjelettet er laget i CRP, eller CRFP (begge deler er riktig), også kalt karbonfiber. I praksis er det snakk om fiberarmert plastikk, som blir uhyre sterkt når fibrene legges riktig etter ønsket styrke. Deretter klipses karosseripanelene på dette igjen, naturlig nok de av panelene som ikke har bærende funksjoner. Gevinsten er først og fremst at bilen blir lett, noe som ikke er negativt på noen biler, spesielt ikke på elbiler.
Vinterferiekampanje - Les Dagbladet Pluss i 3 måneder for kun 1 kroner! Spar mer - Les mer!
1,-
3 måneder
55,-
1 uke
99,-
1 måned
Alle abonnement fornyes til ordinær pris etter tilbudsperioden
Du kan si opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper.
Vi bryr oss om ditt personvern
dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.