ELSKER HAVET: Også på hjemmebane
&nbsp;<span style="background-color: initial;">står havet sentralt,&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">med fjæra rett utenfor&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">inngangsdøren. Elin&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">og Vilje stortrives på&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">stranden. Foto: Ingun A. Mæhlum</span>
ELSKER HAVET: Også på hjemmebane  står havet sentralt, med fjæra rett utenfor inngangsdøren. Elin og Vilje stortrives på stranden. Foto: Ingun A. MæhlumVis mer

Elin tok (43) med barna til havs i ett år. - Vi var nok litt av et syn da vi lastet alt i båten

- Jeg ville at barna skulle få oppleve det samme som jeg, sier trålerstyrmann Elin Kibsgård.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

- Mamma, se!

Vilje (4) sprinter ivrig bortover den frosne sanden med den ene hånden hardt knyttet sammen. Ikke før hun når igjen moren, løsner hun sakte grepet og viser stolt fram et lite, lyserosa hjerteskjell.

- Er det ikke fiiiint?

Mamma Elin rekker knapt å studere funnet før hun må beinfly etter Arn (4), Viljes tvillingbror, som har kurs tvers over fjæra – rett ut mot havet.

- Jeg vil i båt! Nå!

Elin smiler. For Arn vet hva han snakker om. Sin unge alder til tross har han tilbrakt nesten halve livet i båt.

Da han og søsteren var bare seks måneder gamle, flyttet de sammen med mamma Elin og pappa Andreas til Tyrkia og skipsverftet Tersan Shipyard i utkanten av Istanbul.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn