Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Pluss

Mer
Min side Logg ut
Du leser nå Dagbladet Pluss

Emma (2) ble født tre måneder for tidlig - kan bare krabbe.
- En dag skal jeg gå, mamma

Kronerulling ga familien en halv million til operasjon i USA. 

HAR TROEN: - Jeg klamrer meg til håpet, sier Silje Andersen. Datteren Emma har CP, men skal nå på en lang reise til USA for å bli operert.
HAR TROEN: - Jeg klamrer meg til håpet, sier Silje Andersen. Datteren Emma har CP, men skal nå på en lang reise til USA for å bli operert. Vis mer

- Jeg klamrer meg til håpet, sier Silje Andersen (29) og kikker på datteren Emma (2 1/2).

Den vesle jenta lider av spastisk diplegi, en form for cerebral parese som gjør at musklene fra knærne og ned ikke fungerer. Hun trenger derfor hjelpemidler for å kunne gå.

Emma ble født tre måneder før tiden.

- Hun ble tatt med hastekeisersnitt. Det føltes dramatisk, men jeg ble beroliget av at alt så bra ut, sier Silje Andersen.

Hun og ektemannen Damon Andersen (38) gledet seg over at Lea (4) hadde fått en lillesøster.

- Vi var jo klar over at for tidlig fødte kan få komplikasjoner. Vi var mest redd for at Emma hadde fått for lite oksygen til hjernen, noe som kunne ha gitt alvorlig hjerneskade. Heldigvis viste det seg at vår frykt var ubegrunnet for akkurat det, forteller Silje.

VELKOMMEN TIL

Dagbladet Pluss

Takk for at du har kjøpt tilgang på Dagbladet Pluss
For å se alt du har tilgang til med ditt abonnement
anbefaler vi at du tar en titt på denne velkomstsiden

Du har allerede et gyldig abonnement.

For å se alt du har tilgang til med ditt abonnement, anbefaler vi at du tar en titt på denne velkomstsiden

Kjøpet ble avbrutt

Du valgte å kansellere kjøpet. Din konto ble ikke belastet. Vil du prøve igjen?