HJEMME PÅ JAR: - Selv om jeg ikke lenger kan løpe, er jeg nok i bedre form enn de fleste på min alder. Foto: THOMAS RASMUS SKAUG
HJEMME PÅ JAR: - Selv om jeg ikke lenger kan løpe, er jeg nok i bedre form enn de fleste på min alder. Foto: THOMAS RASMUS SKAUGVis mer

Erik Thorstvedt har klart seg gjennom en skilsmisse og 15 operasjoner

- For meg handlet det om å bli rå i skallen.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

(Dagbladet Endelig fredag): 19. juni 1994. Erik Thorstvedt står i spillertunnelen klar for Norges første VM-kamp i fotball siden andre verdenskrig.

Det er varmt i Washington. Sykt varmt. Han vet at det er 70 000 på tribunen. 250 millioner som ser på TV. Han er nervøs, men føler samtidig at han har full kontroll. Gleder seg til det som skal skje.

- Jeg hadde lært meg å regulere spenningsnivået. Det var en deilig følelse, sier mannen som gjorde en av sine beste kamper mellom stengene akkurat denne sommerdagen.

ERIK THORSTVEDT Født: 28. oktober 1962 i Stavanger.Familie: Gift med Siv, sammen har de datteren Leah og sønnen Kristian. Har sønnen Alexander og datteren Charlotte fra første ekteskap.Aktuell: Er å se i «Matchball» på TV2 Sumo. Skal kommentere fotball-VM for TV2.

Sandvesten

Med flere feberredninger holdt han nullen. Norge vant med et mål av Kjetil Rekdal.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn