Etter 2,5 km på sjøbunnen kan du dyppe føttene i havet

Er juvelen i krona, og kåret til landets beste strand i 2011.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

• Flere reisesaker på db.no/reise.

(Dagbladet Inne og ute): Utenfor Lucy's Tea Rooms i den vakre landsbyen Burnham Market sitter det nyforlovede paret Alex Whelehan og Josh Ainsworth og drikker te.

- Fordi jeg vokste opp i North Norfolk, bestemte vi oss for å dra på forlovelsesferie hit slik at jeg kan vise Josh hvor jeg tilbrakte barndommen min, sier Alex og smiler.

- Det er over tre år siden jeg var her sist, så det er fantastisk å være tilbake i den avslappete atmosfæren og de vakre omgivelsene North Norfolk byr på, sier hun.

Josh er enig:

- It's lovely, just so lovely and relaxing, sier han og legger til at han synes det har vært fint å få oppleve stedene Alex ofte snakker om.

Britisk kystkultur En tur langs den vakre kysten av North Norfolk starter gjerne i badebyen Cromer. I denne sommeridyllen møtes havet og den britiske kystkulturen.

Byen var et populært feriested for viktorianerne, og har bevart sjarmen og stilen fra den tidsepoken.

Som enhver klassisk britisk «seaside town» frister Cromer med både fornøyelsesarkader og iskremkiosker. Imidlertid er den lille byens store stolthet Cromer Pier.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer