«Etter seks timer er hun teknisk sett vår eiendom»

Klagde da kona hadde ventet på flyet i over tolv timer.

TUNGA RETT I MUNNEN: Passasjerer som ikke har full kontroll på rettskrivningen har fått noen ganske friske svar fra Twitter-kontoen «United Airlanes». Foto: AFP
TUNGA RETT I MUNNEN: Passasjerer som ikke har full kontroll på rettskrivningen har fått noen ganske friske svar fra Twitter-kontoen «United Airlanes». Foto: AFPVis mer

• Flere reisesaker på db.no/reise.

(Dagbladet): Da passasjeren Preston Penn tok kontakt med flyselskapet United Airlines, fikk han beskjed om ikke å forstyrre flyet.

- Hysj, det sover, var svaret. Penn fikk ikke bare beskjed om at flyet sov. Han ble oppfordret til å se på vingen: Vingen skjelver, flyet drømmer.

Ifølge nettstedet TravelNews får en twitterkonto det til å koke over for United Airlines-passasjerene.

Penn hadde opplevd flere forsinkelser og sendte til slutt en klage. Han overså imidlertid en skrivefeil i @unitedairlanes, i likhet med andre frustrerte passasjerer.

Den riktige kontoen er @united, men det den er det mange som overser. 

Den falske kontoen skal ha eksistert siden mai i fjor. Mange har sendt illsinte klager hit.

Kona di vår eiendom De falske kontoen har til nå vært brukt til parodiske kommentarer av typen «vår varmrett i dag er kylling cacciatore uten edderkopper». Inntil i forrige uke har de sinte blitt møtt med taushet. Så begynte folk å få svar - om enn ikke akkurat de svarene de ønsket.

En mann som klaget over at kona hadde måttet vente i over tolv timer på et fly, fikk følgende svar: «etter seks timer er hun teknisk sett vår eiendom».

En passasjer som var misfornøyd med behandlingen ved gate C8 på Dulles flyplass skal i følge Daily Mail fått som svar at hun skulle prise seg lykkelig, for «på JFK (New York) kaster de kniver»

TÅLMODIGHET: Det gjelder å holde kjeft. En passasjer som klaget på personalet ved gaten, skal ha fått til svar at hun skulle prise seg lykkelig «for på JFK flyplassen i New York kaster de kniver». Det kvinnen ikke visste var at hun hadde henvendt seg til en falsk twitterkonto. Illustrasjonsbilde: United Airlines passasjer i kø på O'Hare International Airport i Chicago. Foto: AP
TÅLMODIGHET: Det gjelder å holde kjeft. En passasjer som klaget på personalet ved gaten, skal ha fått til svar at hun skulle prise seg lykkelig «for på JFK flyplassen i New York kaster de kniver». Det kvinnen ikke visste var at hun hadde henvendt seg til en falsk twitterkonto. Illustrasjonsbilde: United Airlines passasjer i kø på O'Hare International Airport i Chicago. Foto: AP Vis mer

En henvendelse vedrørende maten ombord ble besvart slik: Spiste du maten? Det var ikke meningen at du skulle spise maten!

En passasjer skal ha blitt ønsket velkommen til Nashville med opplysningen om at bagasjen hadde havnet i Newark, sammen med invitasjon om å bli med i den eksklusive klubben «United Airlanes Luggage Distribution Club»: You give us your luggage. We throw it everywhere. For free!

Fornøyd med responsen Hvem som står bak er noe uklart.  Daily Mail oppgir en Tmblr-bruker ved navn LeonsBuddyDave. Travel News mener synderen heter Mitchell Thompson, og at han skal være fornøyd med responsen. 

- Gud har gitt meg en herlig, vakker trakt der sinte mennesker strømmer gjennom i verst tenkelig humør, skal han ha sagt.

Thompson skal nå ha merket kontoen med «parodi». Det har fått fart på trafikken. Kontoen har nå 12 000 followers og nye strømmer til hver dag.

Merkelappen «pardodi» stopper neppe klagestrømmen på noen av kontoene.