NYTER LIVET: For to år siden kjøpte Jostein og Helga Børtveit en leilighet på spanskekysten. Det har de ikke angret på. - Min anbefaling er å bruke folk som kan det. Ikke gå i gang på egenhånd, det kan bli et tøft løp, sier Jostein. Foto: Lars Eivind Bones
NYTER LIVET: For to år siden kjøpte Jostein og Helga Børtveit en leilighet på spanskekysten. Det har de ikke angret på. - Min anbefaling er å bruke folk som kan det. Ikke gå i gang på egenhånd, det kan bli et tøft løp, sier Jostein. Foto: Lars Eivind BonesVis mer

Finn ditt boligparadis i Syden. Disse 16 fellene må du unngå

- Du skal være «godt sure» for ikke å like deg her.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

ALBIR (Dagbladet): - Du skal være «godt sure» for ikke å like deg her. Vi har funnet vårt paradis. Byen er liten og det er kort vei til alt. Vi visste at vi likte området og har ikke angret én dag, sier Helga Børtveit (54).

Sammen med mannen Jostein Børtveit (54) tar hun imot Dagbladet i leiligheten de kjøpte utenfor sentrum av Albir i Spania for to år siden. Vi setter oss ned på takterrassen, hvor det er utsikt over fjorden og fjellene rundt.

Begge er fortsatt i full jobb, men de reiser ned hit så ofte de kan i vinterhalvåret. Leiligheten med tre soverom kostet i overkant av 400 000 euro når alt var betalt.

- Vi føler at vi fikk veldig mye for pengene. Jeg vil absolutt anbefale å bruke en megler som snakker både norsk og spansk og som kjenner systemet, sier Jostein.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • *Fornyes automatisk til ordinær pris etter gratisperioden (99 kr/mnd).
  • Alle abonnement fornyes automatisk når perioden utløper, men det er ingen bindingstid.
  • Du kan si det opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper.
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn