Fra i dag slipper disse kundene Java

Vil gi økt brukervennlighet til kundene sine.

BANKID 2.0 Onsdag tok Postens elektroniske postkasse, Digipost, i bruk BankID 2.0. Foto: POSTEN
BANKID 2.0 Onsdag tok Postens elektroniske postkasse, Digipost, i bruk BankID 2.0. Foto: POSTEN Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Dinside Nylig kunne Dinside fortelle at Nordea blir første bank med den nye BankID-løsningen, BankID 2.0, som ikke krever bruk av Java.

Men først i Norge blir de ikke: Onsdag varslet Posten at deres elektroniske postkasse, Digipost, nå har tatt i bruk BankID 2.0.

- BankID 2.0 ble lagt ut i morges, forteller ansvarlig for Digipost, Thomas Mathisen i Posten.

Bedre brukervennlighet Ifølge Mathisen har de prioritert å ta i bruk den nye BankID-løsningen, fordi de ønsker å gi kundene økt brukervennlighet.

- Mange brukere har slitt med Java, deriblant flere som har ønsket å registrere seg som kunder. Med den nye løsningen håper vi det blir enklere enn før å bruke Digipost, sier Mathisen.

Digipost krever blant annet BankID til innlogging og til registrering for nye kunder. Så langt fungerer alt som det skal, ifølge Mathisen, som selv har prøvd den nye løsningen etter lanseringen i dag.

- Det går raskere å laste opp innloggingsvinduet, og man slipper som kjent å forholde seg til Java.

Bankene kommer etter Etter planen skal flere banker lansere BankID 2.0 de nærmeste månedene, med Nordea først ut tidlig i oktober.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer