Full av tekniske finurligheter

Denne så vi ikke komme fra Mercedes. Høy og med firehjulstrekk.

HØY OG RUND: Det er en floskel i bilverdenen at noen biler ligner mer og mer på et såpestykke, men med G-Code tar Mercedes-Benz dette et hakk videre. Rundere bil har vi vel knapt sett siden Bobla. Foto: MERCEDES-BENZ
HØY OG RUND: Det er en floskel i bilverdenen at noen biler ligner mer og mer på et såpestykke, men med G-Code tar Mercedes-Benz dette et hakk videre. Rundere bil har vi vel knapt sett siden Bobla. Foto: MERCEDES-BENZ Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Dinside Mercedes-Benz gjør som alle de andre store bilprodusentene, og etablerer seg nå sterkere i Kina. Nylig åpnet de et nytt forsknings- og utviklingssenter i Beijing, og hva var vel mer naturlig enn å lansere en bil samtidig?

Valget falt på G-Code, en Mercedes-Benz som skal ligge under A-klasse i størrelse.

Foreløpig er G-Code en konseptbil som naturlig nok har noen helt ville elementer, men også noen elementer som peker i den retning vi kan forvente å se resultater.

Nye C-klasse imponerer

Inn og ut Energi er et viktig tema når man snakker om bil. I tidligere dager handlet dette om energi ut, så lenge man snakker om biler. I dag handler det vel så mye om den energi man klarer å samle inn. Her kommer G-Code med noen nye løsninger, som det faktisk er merkelig at det ikke er blitt fokusert på tidligere.

Som kjent vandrer de fire hjulene på en bil opp og ned på fjærer og dempere når man kjører. Dette skaper en energi som Mercedes-Benz nå ønsker å gjenbruke til fremdrift. Hvordan de har tenkt å gjøre dette sier de foreløpig ikke noe om, men prinsippene er i grunnen enkle.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer