EKSPERT: Performance Coach, Idrettsfysiolog og langrennsløper Melina Meyer Magulas hjelper deg i form til sommeren. Foto: Ingar Steinholdt
EKSPERT: Performance Coach, Idrettsfysiolog og langrennsløper Melina Meyer Magulas hjelper deg i form til sommeren. Foto: Ingar SteinholdtVis mer

Fullt treningsprogram: Slik kommer du i superform på 8 uker

Treningsoppskrifter og kostholdstips hjelper deg i knallform etter sommeren.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

- På åtte uker kan du gjøre mye, men det viktigste bør i bunn og grunn være et mål om å holde oppe treningsmotivasjonen over lengre tid, sier Performance Coach, Idrettsfysiolog og langrennsløper Melina Meyer Magulas, også gift med herrelandslagstrener for langrenn, Eirik Myhr Nossum.

Variasjon er lik motivasjon

Om styrketreningen

Med to styrkeøkter i uka bør du kjøre helkroppsøvelser.

Eksempel: Tre overkroppsøvelser + tre bein øvelser. 3 x 10RM (RM betyr repetisjon maksimum, et prinsipp som innebærer at du skal maksimalt klare 10 repetisjoner i en øvelse og du må velge belastning ut fra det.)

Tren annenhver overkropp og underkroppsøvelse. Du kan gjøre øvelsene i supersett der du trener ett sett av øvelse A, og ett sett av øvelse B i 3 runder, før du går videre til neste serie med øvelser.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • *Fornyes automatisk til ordinær pris etter gratisperioden (99 kr/mnd).
  • Alle abonnement fornyes automatisk når perioden utløper, men det er ingen bindingstid.
  • Du kan si det opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper.
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn