• Stem her eller nederst i saken
Giulietta er myntet på deg som egentlig skulle hatt en Volkswagen Golf, Opel Astra eller Audi A3, men som synes du fortjener noe mer spennende.
Og som elsker designen og detaljene.
Og ikke minst det friske imaget som følger med å eie en Alfa.
- Men er ikke Alfa ...? spør du kanskje litt tvilende.
Det 100 år gamle italienske adelsmerket Alfa Romeo er ikke døende.
Derimot brukes nå enorme summer på å kapre det som blir en ganske eksklusiv, og derfor smal, nisje i den såkalte golfklassen.
Ultramoderne plattform Vi foregriper kanskje begivenhetene når vi etter den første lille prøvekjøringen av bilen, antyder at Alfa faktisk kan lykkes med sin satsing.
For hvordan er det mulig for et lite fillemerke som Alfa å teknologisk produsere en bil som matcher gigantene fra Tyskland, Frankrike og Japan?
Svaret er en annen gigant, Fiat fra Italia.
Alfa tilhører Fiat-gruppen. Og som en av Europas desiderte kjemper, har Fiat råd til å ha Alfa som sin eksklusive spydspiss.
Derfor kan Alfa skilte med at den er bygget på en ultramoderne plattform (som er et annet ord for en basis man gjerne bygger mange biler ut fra).
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger