Flyreiser:

Gardermoen satser på Munch og street-food

Og nå skal Edvard Munch ta i mot utenlandspassasjerene

Nye takter: Avinor har nye planer for Oslo Lufthavn Gardermoen. Foto: Odd Roar Lange/The Travel Inspector
Nye takter: Avinor har nye planer for Oslo Lufthavn Gardermoen. Foto: Odd Roar Lange/The Travel Inspector Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

GARDERMOEN (Dagbladet): Trodde du at endringene på Oslo lufthavn Gardermoen var over? Da må du tro om igjen. For ett år siden åpnet den nye delen av Oslo lufthavn Gardermoen.

Siden den gangen har flytrafikken gått rett til værs. Avinors lufthavner hadde i fjor en samlet vekst i flytrafikken på ca. 2,1 millioner passasjerer. Avinor Oslo lufthavn stod for 1,7 millioner av denne veksten (6,6 prosent). Og nå gjør Avinor nye endringer på flyplassen.

Street food ved gaten

- Vi har akkurat åpnet Food Truck Festival på non-schengen og her kan reisende velge mellom mye forskjellige type «street food» i ulike prisklasser. De har også veldig mye bra «grab & go-mat» som er lett å ta med og spise på flyet. For ikke lenge siden åpnet vi også Two Tigers på terminal A innland. Spisestedet har en asiatisk meny, sier Joachim Westher Andersen, kommunikasjonssjef ved Oslo lufthavn Gardermoen.

- I løpet av sommeren skal vi også åpne flere spennende restauranter som Wagamama, La Baguette og Burger King. Dette blir en Food Court som skal ligge i ankomsthallen. Det nye Samson-bakeriet har også åpnet i ankomsthallen, sier Westher Andersen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer