NYTT LIV: Hans-Erik Dyvik Husby veide 170 kilo på det meste. Etter en slankeoperasjonen har artisten kvittet seg med 55 kilo, og elsker sitt nye og slankere liv. Foto: Espen Solli, Se og Hør, NTB Scanpix og privat
NYTT LIV: Hans-Erik Dyvik Husby veide 170 kilo på det meste. Etter en slankeoperasjonen har artisten kvittet seg med 55 kilo, og elsker sitt nye og slankere liv. Foto: Espen Solli, Se og Hør, NTB Scanpix og privatVis mer

Hadde 70 pustestopp i timen. Fikk klar beskjed: Slank deg, eller dø

- Hadde jeg ikke tatt grep kunne det endt med tragedie, forteller rockestjernen. Redningen hans ble slankeoperasjon.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Hank von Helvete (45) - den tidligere vokalisten i «Turboneger» - innså at han måtte ta grep om egen helse etter at vekta hadde krøpet opp til 170 kilo.

- Da jeg rundet 160 kilo fikk jeg store problemer på grunn av søvnapné, eller pustestans. Da jeg tok grep viste det seg at jeg hadde nærmere 70 pustestopp i timen. Selv med oksygenmaske og pustemaskin var jeg «døden nær» flere ganger hver natt, sier rockeren – som bare de seks siste månedene har gått ned 55 kilo.

Lurt av hjernen

Han har alltid vært en røslig kar, men som for så mange andre i samme situasjon kom de ekstra kiloene snikende med alderen. I Hanks tilfelle kom de snikende i ly av nattens mørke.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn