Lavterskel: Yngvar er opptatt av at trening skal være lett å gjennomføre. Det eneste du trenger for å gjøre dette treningsprogrammet er et kosteskaft.Foto: Hans Arne Vedlog  /  Dagbladet
Lavterskel: Yngvar er opptatt av at trening skal være lett å gjennomføre. Det eneste du trenger for å gjøre dette treningsprogrammet er et kosteskaft.Foto: Hans Arne Vedlog / DagbladetVis mer

Har du et kvarter til overs i løpet av en dag? Med disse enkle øvelsene holder du formen i sommer

Yngvar Andersen har satt sammen treningsopplegget som hjelper deg i ferien. 

Har du allerede abonnement?   Logg inn

- Det er viktig å satse på øvelser som er enkle. Øvelsene skal sitte etter at du har prøvd to ganger, sier treningsveileder Yngvar Andersen.

Han har satt sammen et treningsopplegg bestående av seks øvelser som kan gjøres hvor som helst, av hvem som helst, hver dag. Gjerne som morgentrening!

- Bruk 45 sekunder innsats per øvelse. Så 15 sekunder pause. De første seks minuttene av programmet bruker du på å varme opp. De neste ti minuttene tar du de samme øvelsene hardt. Hvis det er 30 sekunder igjen av en øvelse og du ikke klarer mer, går du på neste.

Med treningsprogrammet får du styrket de største muskelgruppene, tøyet ut stive hofter og trent opp balansen.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn