TRENTE VEKK 30 kilo: For to år siden kjente Henriette Elnan Steinsholt (34) at hun måtte ta grep om vekta. Ved hjelp av trening og livstilsendring er hun nå 36 kilo lettere. Foto: Thomas Rasmus Skaug
TRENTE VEKK 30 kilo: For to år siden kjente Henriette Elnan Steinsholt (34) at hun måtte ta grep om vekta. Ved hjelp av trening og livstilsendring er hun nå 36 kilo lettere. Foto: Thomas Rasmus SkaugVis mer

Henriette gikk ned 30 kilo, men så sa det stopp. Slik kom hun seg over kneika for videre vektnedgang

En myte at man må gå langsomt ned i vekt, ifølge ekspert.

- Jeg mener nøkkelen til å lykkes med vektnedgang er å finne ut av det selv, det hjelper ikke å fortelle noen at de bør gå ned i vekt, sier Henriette Elnan Steinsholt.

For to år sida kjente 34-åringen at kroppen var blitt tung. Altfor tung. Vektnåla pekte på godt over hundre kilo og fysisk aktivitet var blitt mye tyngre enn hun ønsket.

- Da jeg skjønte at jeg måtte ta grep om egen helse og gå ned i vekt hadde jeg tatt avgjørelsen selv. Det var ingen lege som ba meg om det, jeg var ikke utsatt for mobbing og jeg skjønte at vektnedgang er som et motsatt regnskap - når du setter mat inn på kontoen, må du gjennomføre fysisk trening for å få det ut av kontoen igjen.

Dagbladet Pluss – de beste historiene

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.
  • Abonnementet fornyes automatisk til ordinær pris, og løper til du sier opp.
  • Ordinære priser: Uke kr 45,- Måned kr 79,- Kvartal kr 199,- År kr 729,-

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn