EMOTION: Henrik Fisker med bilen Fisker EMotion. Med den lover han 65 mils rekkevidde med «Solid State» batterier.
EMOTION: Henrik Fisker med bilen Fisker EMotion. Med den lover han 65 mils rekkevidde med «Solid State» batterier.Vis mer

Henrik Fisker vil bygge ekstreme elbiler

Vil kaste all form for konformitet til sides – og bygge ekstreme elbiler! Her er hans visjon.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Henrik Fisker tror at de store endringene bilindustrien opplever grunnet autonome – og elektriske maskiner, vil skape store muligheter for nystartede firmaer.

- Selve mulighetene ligger i det å ha en hel meny av mobilitetsvalg, sier Fisker.

- Vi kommer til å se helt nye bilsegmenter som per i dag ingen har tenkt på, og noen av de tradisjonelle bilprodusentene er for trege på avtrekkeren. En del av disse har kunder som gjerne sitter litt på gjerdet og venter. Disse kundene sier gjerne om to-tre år «jeg skal teste ut den nye bilprodusenten der, for de ser ut til å vite hva de driver med, og så har de en kulhets-faktor», fortsetter han.

Dette er grunnen til at den tidligere BMW og Aston Martin-designeren igjen vil prøve å etablere sitt eget elbil-selskap, bare fire år etter at hans forrige kortlevde elbil-eventyr kollapset.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn