Her er 18 bruktbiler du trygt kan kjøpe

Å kjøpe «nybrukt» har sine fordeler

AUDI A4 AVANT: Torger Hansen fra Oslo er fysioterapeut for Norges skiforbund. Audien har tilbakelagt vel 30 000 kilometer uten et feilslag.
AUDI A4 AVANT: Torger Hansen fra Oslo er fysioterapeut for Norges skiforbund. Audien har tilbakelagt vel 30 000 kilometer uten et feilslag. Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Torger Hansen (62) fra Oslo er vant til å holde ting i topptrim.

Fysioterapeuten er nemlig ansvarlig for Norges Skiforbunds helseteam, langrenn og dermed for noen av våre største idrettsstjerners velbefinnende.

Bilen er ikke noe unntak. På 12 år har han og kona i samarbeid kjørt seg gjennom ti ulike Audimodeller, og Hansen liker å bytte relativt ofte:

- Jeg reiser mye med skilandslaget, og i Norge blir det ofte med bil. Jeg vil gjerne eie en bil som fungerer problemfritt, og har i snitt byttet bil hvert annet år. Da har jeg minimalt med utgifter til reparasjon og vedlikehold, sier han.

Nå er det en Audi A4 Avant med firehjulsdrift og bensinturbo-motor som tar seg av transporten. På halvannet år har Hansen kjørt snaut 30 000 kilometer. Som forventet uten et feilslag.

- Dessuten er jeg imponert over den nye bensinmotoren, forteller Hansen.

- Jeg har kjørt flere turbodiesel-modeller tidligere, men bensinturboen går mye smidigere og er mer stillegående.

- Forbruket har overrasket positivt. Jeg bruker rundt en desiliter mer per mil. I det store bilregnestykket betyr det minimalt, synes Hansen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer