FORNØYDE:   Hele seks av ti som har vært i kontakt med Nav, sier de er tilfredse med behandlingen, viser en fersk undersøkelse Ipsos MMI har gjort for Dagbladet. Foto: BJØRN LANGSEM
FORNØYDE: Hele seks av ti som har vært i kontakt med Nav, sier de er tilfredse med behandlingen, viser en fersk undersøkelse Ipsos MMI har gjort for Dagbladet. Foto: BJØRN LANGSEMVis mer

Her er folkets dom over Nav

1 av 4 får medhold i klager.

(Dagbladet): Hele seks av ti som har vært i kontakt med Nav, sier de er tilfredse med behandlingen, viser en fersk undersøkelse Ipsos MMI har gjort for Dagbladet.

21 prosent - hver femte Nav-bruker - sier de er veldig fornøyd med hjelpen fra Nav.

Samtidig oppgir 34 prosent - mer enn én av tre nordmenn over 18 år - at de har et negativt inntrykk av Nav. Svarprosenten inkluderer også alle dem som ikke har vært i kontakt med Nav.

Negativ omtale i medieoppslag og i sosiale medier bidrar til å skape et inntrykk av at alle er misfornøyd med Nav, og at alle som jobber der er inkompetente.

Det mener Trond Blindheim, omdømmeekspert og rektor ved Markedshøyskolen.

Dagbladet Pluss – de beste historiene

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.
  • Abonnementet fornyes automatisk til ordinær pris, og løper til du sier opp.
  • Ordinære priser: Uke kr 45,- Måned kr 79,- Kvartal kr 199,- År kr 729,-

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn