Her er verdens tregeste «sportsbil»

Forklaringen er enkel, og kan finnes om du studerer bildet.

FERRARI? Stort mer storslagent kan en sykkel knapt bygges. Foto: Ion Camborrado
FERRARI? Stort mer storslagent kan en sykkel knapt bygges. Foto: Ion Camborrado Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Ved første øyekast ser dette ut til å være en rød råtass signert Ferrari, men studerer du bildet nærmere er det par ting å stusse over (selvsagt flere ting, for eksperter).

For det første - sjekk hjulene. Her sees ingen lavprofilerte sluggerdekk, men derimot noen gummierte pipstilker som knapt har kontaktflate mot bakken.

Hadde du kunnet ta en titt inn gjennom måkevingedørene, ville du dessuten ha notert deg et usedvanlig spartansk interiør, manglende ratt, et sammensurium av mekaniske overføringer og pedaler du vanligvis ikke finner i biler.

Her er det noe som ikke stemmer! Dette er ingen eksotisk supersportsbil med heftige fartsressurser og ditto CO2-utslipp.

Dette er nemlig en eksotisk sykkel!

Eller sagt på en annen måte: verdens tregeste "supersportsbil".

Ferrari-design Fahrradi Farfalla FFX, som den heter, er altså en rørramme-basert firehjulssykkel for to tråkkende, uten så mye som en eneste hestekraft parat. Og med et karosseri der vi særlig finner design-hint fra Ferrari Enzo og FFX, men også lykter som åpenbart er inspirert av 458.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer