Her kjører bildesperadoen i 130 km/t i feil kjørefelt

- Det er et mirakel at ingen ble drept. Det kunne blitt et blodbad.

(Dagbladet): Skotsk politi jager nå eieren av en Renault Clio som ble filmet mens han kjørte i svært høy hastighet mot kjøreretningen på en firefelts motorvei i utkanten av Glasgow.

En amatørvideo følger den ville ferden, som inkluderer flere nesten-kollisjoner, i nærmere to minutter. Til alt hell skjer det ingen kollisjoner som følge av galskapen, takket være at flere biler klare å svinge unna i siste liten.

Enkelte biler kjører ut på veiskulderen for å unngå Clio-en, mens mennene som filmer ferden desperat forsøker å komme i kontakt med desperadoen for å få ham til å stoppe.

- Jeg kunne ikke tro det da han snudde seg og vinket til oss da han så at jeg filmet ham. Jeg kunne se at han smilte og så på meg mens flere tutende biler sniddet ham, forteller personen som filmet til Daily Record.

Videoen ble tatt opp for flere uker siden, men først lagt ut på nettet i forrige uke. Politiet har nå startet etterforskning på grunn av videomaterialet.

- Det er et mirakel at ingen ble drept. Hvis sjåførene som kom mot ham ikke hadde reagert så raskt, ville det blitt et blodbad. Det eneste som skulle til var at noen skrudde på radioen eller var uoppmerksom et lite øyeblikk, så hadde det gått galt.

Personen som filmet ønsker å være anonym og forteller at de kjørte i rundt 100 km/t. Han anslår at Clio-en kjørte i minst 130 km/t.

- Jo før politiet får tak i denne personen, desto bedre er det. Han bryr seg åpenbart ikke om han dreper seg selv eller noen andre.