AKTIV: Hilde er ute i naturen så ofte hun kan. - Hver gang jeg bestiger et fjell eller krysser en mållinje, er det en enorm seier for meg. Jeg slutter aldri å kjenne på gleden at jeg faktisk er i stand til å få det til. Foto: Ingun A. Mæhlum 
AKTIV: Hilde er ute i naturen så ofte hun kan. - Hver gang jeg bestiger et fjell eller krysser en mållinje, er det en enorm seier for meg. Jeg slutter aldri å kjenne på gleden at jeg faktisk er i stand til å få det til. Foto: Ingun A. Mæhlum Vis mer

Hilde (49) fikk hjerneslag da hun var 25 år. Nå er hun sprek konsernsjef

Som nybakt mamma ble Hilde rammet av to alvorlige hjerneslag. Få hadde trodd at hun drøyt 20 år seinere skulle bli topptrent toppleder.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

- I dag har vi mandagsklubb. Jeg kan verken strikke, sy eller lage mat - men å gå på tur, det kan jeg. Så en gang i uka møtes en gjeng for å gå på topptur på ski - det er min form for klubb. Da er det jo perfekt med nysnø i fjellet, sier Hilde Anita Sandvoll (49).

At hun om få timer skal kunne spenne på seg skiene, svette seg opp fjellsiden for så å kjøre sikksakk nedover igjen, er slett ingen selvfølge.

Ei heller at hun før trimturen skal på jobb som administrerende direktør for Stamina Trening AS, Norges nest største treningskjede som er en del av Stamina Group, Norges største helse- og livsstilskonsern.

- Det er nesten som at jeg må klype meg selv i armen. Hadde noen sagt til meg da jeg var på mitt sykeste at jeg skulle komme hit jeg er i dag, så hadde jeg garantert gapskrattet.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn