ENDRET FOKUS: - Jeg har vært
en typisk «flink pike» tidligere.
Nå er jeg opptatt av å formidle at
folk kan gi litt mer faen og ikke
streve så hardt, sier Hilde Olsen (47). Foto: Ellen Jarli
ENDRET FOKUS: - Jeg har vært en typisk «flink pike» tidligere. Nå er jeg opptatt av å formidle at folk kan gi litt mer faen og ikke streve så hardt, sier Hilde Olsen (47). Foto: Ellen JarliVis mer

Hilde Olsen (47) ble påkjørt av toget og utviklet panikkangst. I dag hjelper hun andre i en livskrise

Hilde Olsens verden raste sammen etter ulykken for 23 år siden. I dag bruker hun erfaringene som coach for andre som har det tungt.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Høsten 1994 har Hilde byttet studier fra lærerskolen til førskolelærer. Hun stortrives og kjenner at det er dette hun vil. På vei til praksis en morgen må hun passere en jernbaneskinne hvor bommen er ute av funksjon, ifølge Hildes beretning.

Denne morgenen ser det ut til at også blinklyset er ute av drift. Hilde ser seg for før hun kjører, men det går ikke mange sekundene før hun hører lyden av et tog. Toget treffer bilen og drar den med seg 20 meter før den stopper.

En fra stasjonen kontakter nødetaten da han ser hvor galt det kommer til å gå. Da Hilde kommer til seg selv, og krabber ut av bilen, blir hun møtt av en brannmann, som holder rundt henne.

Så kommer panikken. For hva hadde hun gjort?

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • *Fornyes automatisk til ordinær pris etter gratisperioden (99 kr/mnd).
  • Alle abonnement fornyes automatisk når perioden utløper, men det er ingen bindingstid.
  • Du kan si det opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper.
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn