DRØM SØTT: Massasjesenga fra Hästens til 120 000 kroner dominerer hele det lille rommet på Eccleston Hotel i London - sammen med flatskjermen.
Spørsmålet er om all teknologien er verdt prisen.
DRØM SØTT: Massasjesenga fra Hästens til 120 000 kroner dominerer hele det lille rommet på Eccleston Hotel i London - sammen med flatskjermen. Spørsmålet er om all teknologien er verdt prisen.Vis mer

Hvor ofte sover du i ei seng til 120 000 kroner?

Kaller seg Storbritannias mest høyteknologiske overnattingssted.

• Flere reisesaker på db.no/reise.

(Dagbladet Søndag): Hotelltesten.

Det gjør du altså på det nyåpnede Eccleston Square Hotel i London.

Spørsmålet er om det er verdt nesten 3000 kroner natta. Svaret er for vårt vedkommende et «tja».

Er du sliten etter et langt møte, og ikke betaler rommet selv: definitivt.

INNEBYGD TV: På Eccleston Square Hotel er det innebygd tv-skjerm i baderomsspeilet, dermed kan du se BBC mens du sminker deg.
INNEBYGD TV: På Eccleston Square Hotel er det innebygd tv-skjerm i baderomsspeilet, dermed kan du se BBC mens du sminker deg. Vis mer

Hvis du er på jentetur, og skal betale rommet selv: nei.

Seng med utsikt Senga troner som en høyborg midt i det ganske lille rommet med utsikt til parken.

Skjønt den viktigste utsikten, altså fra senga, er til den 46 tommers tv-en. 3D-brillene ligger ved siden av, og blu-rayspilleren er selvsagt i touchavstand fra senga.

Så teknologisk er rommet at en voksen kvinne av den mer manuelle typen kan få angst av mindre.

Etter en høflig og hjertelig velkomst i resepsjonen følger en ung mann meg opp på rommet - via heisen, som er full av små tv-skjermer.

Han demonstrerer litt for kjapt alle rommets brytere, og det er mange - til regulering av lys, luft, temperatur, tv, dvd - og selvsagt seng.

Massasjefunksjon - Oj, den vibrerer jo, utbryter mitt reisefølge, som etter en smule prøving og feiling med fjernkontrollen endelig får på massasjefunksjonen.

Du velger selv om du vil heve hode- eller fotregion.

Det blir mistenkelig stille fra henne, men ikke fra senga.

Reisefølget sovner nesten mens jeg står (og sitter, dusjen har innebygd sete) i dusjen og tester de tre forskjellige dusjene - en vanlig, en rett ovenfra type fossefall og en massasjedusj.

Du velger selv, via en følsom bryter, om du vil se og bli sett fra senga mens du står i dusjen, eller ikke.

Iført en flossete morgenkåpe og litt for store tøfler får jeg ristet liv i den sengeliggende, og kan by på en kopp rykende espresso fra kaffemaskinen i skapet.

Og champagne fra minibaren i samme skap.

Høyteknologisk Etter litt plunder får vi også liv i den innebygde tv-skjermen på baderomsspeilet, og kan se BBC mens vi sminker oss.

Eccleston Square skryter av å være Storbritannias aller mest høyteknologiske overnattingssted, og er nylig pusset opp for nesten seksti millioner kroner.

Hotellet ligger et steinkast unna Victoria Station, med andre ord veldig sentralt for nordmenn som flyr til og fra Gatwick.

Og nå nærmer vi oss sakens kjerne: Hotellet må være perfekt for slitne forretningsreisende som etter en lang dag har mer lyst å ligge på rommet enn å dra på puben.

For venninner på handletur er jeg usikker på om all teknologien blir perler for svin.

Sov godt Likevel er konklusjonen klar neste morgen, og vi sier, nærmest i kor: - Jeg har aldri sovet så godt i hele mitt liv!

Deretter trykker vi på knappen, eller trykker er egentlig feil, vi toucher den så vidt, for å trekke fra gardinene og se ut på den stille parken (som du kan få nøkkel til nede i resepsjonen).

TV-en har vi nesten ikke rørt.

Da er det egentlig bare ett spørsmål som gjenstår: Hva skjer dersom strømmen går?