IKKE TIL Å
KJENNE IGJEN:
Ida Hovland veide 130 kilo på det meste. Ett års tid
etter slankeoperasjonen
veide hun så vidt
50 kilo. Men hun var
ute av stand til å se at
spiseforstyrrelsene
gjorde henne syk.
IKKE TIL Å KJENNE IGJEN: Ida Hovland veide 130 kilo på det meste. Ett års tid etter slankeoperasjonen veide hun så vidt 50 kilo. Men hun var ute av stand til å se at spiseforstyrrelsene gjorde henne syk.Vis mer

Ida (29) gikk ned 77 kilo, men livet ble ikke lettere

- Jeg så ikke galskapen i måten jeg levde på, før det nesten var for sent.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Ida Hovland (29) fra Egersund har alltid vært stor. Slankekurer har vært en naturlig del av hennes liv siden tenårene, og hun har opplevd både oppturer og nedturer.

- Jeg har alltid vært glad i mat. Som barn spiste jeg det jeg hadde lyst på, uten å tenke på om det jeg puttet i meg egentlig var godt for kroppen min. Senere spiste jeg for å takle vonde følelser, sier 29-åringen.

Hun er utdannet sykepleier. Likevel er hun for tiden usikker på hvor, og med hva, hun vil jobbe. For selv om det bare er 29 år siden Ida kom til verden, har hun allerede erfaringer de færreste rekker å høste gjennom et langt liv. Det har gitt henne mot til å drømme om hvordan hennes erfaringer kan hjelpe andre.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Alle abonnement fornyes automatisk når perioden utløper, men det er ingen bindingstid.
  • Fornyelse skjer til ordinære priser.(*Ukepris er 55 kr/uke)
  • Du kan si det opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper.
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn