BEDRE FORM: Etter at Ingela
(54) innførte alkoholstopp,
kom hun i bedre form, bedre
humør og fikk mer energi. Foto: Petra Alvstrand
BEDRE FORM: Etter at Ingela (54) innførte alkoholstopp, kom hun i bedre form, bedre humør og fikk mer energi. Foto: Petra AlvstrandVis mer

Ingela (54) kuttet alkoholen. - Jeg sover bedre, er slankere og gladere

En øl etter jobb, et glass vin i sofaen, middag på byen med mannen… Ingela Hjulfors Berg følte hun måtte ta grep.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Enda en lørdags morgen med tørr strupe og tungt hode. Det var den 1. oktober i fjor at Ingela Hjulfors Berg (54), våknet og kjente at det fikk være nok.

Alkoholen hadde nærmest blitt et hverdagslig innslag. Et hyggelig treff etter jobb, et glass vin til onsdagsmiddagen, et glass vin for å kople av etter en stressende dag, et barbesøk før konsertbesøket og middager med vennene.

- Det hadde blitt stadig flere anledninger for å ta et glass etter at barna flyttet ut. Vi bor i Holmsjön, som ligger ute på landet utenfor Umeå, og før skulle jo barna ha skyss til sine fritidsaktiviteter.

- Nå var det bare jeg og mannen min Kenneth (54), og det var jo så hyggelig å ha litt fest midt i uken, sier Ingela, og forteller at hun også brukte alkohol som stressdemper.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn