STOLT MAMMA:
 -<span style="background-color: initial;">&nbsp;Jeg er heldig som har to&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">så flotte gutter, sier Jessica&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">Enerberg om valget å&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">beholde sønnene Leo (2)&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">og Noah (fire uker). Foto: Morten Eik og privat</span>
STOLT MAMMA: - Jeg er heldig som har to så flotte gutter, sier Jessica Enerberg om valget å beholde sønnene Leo (2) og Noah (fire uker). Foto: Morten Eik og privatVis mer

Jessica (18) ble gravid to ganger - til tross for at hun brukte prevensjon. - Storkoser meg med småguttene mine

Mens venninnene snart er russ, har 18-åringen hendene fulle med bleieskift.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Jessica Enerberg fra Gjøvik var 16 år da hun ble gravid første gang. Nå er hun 18 år, og har nettopp født sitt andre barn.

- Slutten av tenårene ble annerledes enn jeg trodde, forteller Jessica med et smil.

Hun er i dag samboer med Fredrik Johannessen (19) i hans hjemby Larvik i Vestfold. De to har vært kjærester i tre år.

- Åtte måneder etter at vi ble sammen, gikk jeg til legen med sterke magesmerter. Da kunne legen fortelle at smertene skyldtes at jeg var fire uker på vei. Jeg var 16 år og gravid! Det var mange tanker som raste gjennom hodet mitt den gangen, erindrer Jessica.

Mens hun holder godt rundt lille Leo (2), forteller hun at overraskelsen var stor både for henne og Fredrik, siden Jessica brukte prevensjon.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn