STORFAMILIEN:
&nbsp;<span style="background-color: initial;">June-Maria Dagsdatter&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">Svendsen og ektemannen&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">Niklas tok med barna til&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">fotograf da hun ville blogge&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">om at hun var gravid med&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">sitt sjette barn. Eliana-Estelle,&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">Lone-Leandra, Noah&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">Nathaniel, Milian-Mattheus&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">og Adriel Amadeus ble iført&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">T-skjorter som viser i hvilken&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">rekkefølge de er født.&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">Nummer seks er foreløpig i&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">mammas mage. Foto: Jimmy Karlsen</span>
STORFAMILIEN:  June-Maria Dagsdatter Svendsen og ektemannen Niklas tok med barna til fotograf da hun ville blogge om at hun var gravid med sitt sjette barn. Eliana-Estelle, Lone-Leandra, Noah Nathaniel, Milian-Mattheus og Adriel Amadeus ble iført T-skjorter som viser i hvilken rekkefølge de er født. Nummer seks er foreløpig i mammas mage. Foto: Jimmy KarlsenVis mer

Fembarnsmor

June-Maria (24) ble hetset av nett-trollene da hun fikk sitt femte barn. Nå venter hun sitt sjette

- Ingen skal komme inn i vårt liv og si hvordan vi skal leve.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

June-Maria Dagsdatter Svendsen (24) fra Skien er hjemmeværende blogger med fem barn. Nå har sjettemann meldt sin ankomst i september.

- Vi gleder oss, sier ektemannen Niklas Svendsen(30).

- Ungene har faktisk mast lenge om at de ønsket seg en liten bror eller søster. Men denne graviditeten var ikke planlagt. Derfor ser vi på dette som en Guds gave, sier June-Maria lattermildt.

Vokste opp med 13 søsken

24-åringen vokste opp med 13 søsken. Men de tilhører ingen religiøs sekt.

- Vi er glade i barn! Til de som synes at seks barn er mange, kan jeg bare si at jeg selv da har født færre enn halvparten så mange som moren min. Jeg var aldri alene i barndommen, og vi søsknene har fremdeles veldig god kontakt, sier den erfarne mammaen på 24 år, og løfter opp lille Eliana-Estelle (8 måneder).

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • *Fornyes automatisk til ordinær pris etter gratisperioden (99 kr/mnd).
  • Alle abonnement fornyes automatisk når perioden utløper, men det er ingen bindingstid.
  • Du kan si det opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper.
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn