Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Pluss

Mer
Min side Logg ut
Du leser nå Dagbladet Pluss

Eldresviket

Katrine (31) er en av mange som flykter fra eldreomsorgen: - Frustrerende å føle at man ikke strekker til

Én av tre vurderer å slutte. Katrine M. Huse holdt ut lenger enn hun ønsket fordi hun visste at pasientene trengte henne.

I NY JOBB: Katrine M. Huse sa opp sykepleierjobben på sykehjem til fordel for jobb på Ahus. Jobben på sykehjem ble for tøff. Alle foto: Jacques Hvistendahl
I NY JOBB: Katrine M. Huse sa opp sykepleierjobben på sykehjem til fordel for jobb på Ahus. Jobben på sykehjem ble for tøff. Alle foto: Jacques Hvistendahl Vis mer

Katrine M. Huse (31) er en av mange sykepleiere som de siste årene har sluttet i eldreomsorgen. Lite ressurser og stor arbeidsbelastning gjorde at jobbhverdagen ble mye tøffere enn hun hadde regnet med.

- Det var få sykepleiere på jobb, og det ble ikke tid til å oppdatere seg på det jeg trengte for å kunne veilede de andre. Jeg fungerte mer eller mindre som en vanlig sykepleier, sier 31-åringen.

Etter at Huse var ferdig utdannet i 2008, jobbet hun noen år på Ahus før hun tok videreutdanning som kreftsykepleier. I januar 2015 begynte hun i jobb ved Sørum sykehjem.

- Jeg hadde uansett planer om å prøve meg i eldreomsorgen en dag, men det skjedde litt tidligere enn planlagt fordi det dukket opp en spennende stilling, sier hun.

VELKOMMEN TIL

Dagbladet Pluss

Takk for at du har kjøpt tilgang på Dagbladet Pluss
For å se alt du har tilgang til med ditt abonnement
anbefaler vi at du tar en titt på denne velkomstsiden

Du har allerede et gyldig abonnement.

For å se alt du har tilgang til med ditt abonnement, anbefaler vi at du tar en titt på denne velkomstsiden

Kjøpet ble avbrutt

Du valgte å kansellere kjøpet. Din konto ble ikke belastet. Vil du prøve igjen?