Klagde, får over 78 000 kroner tilbake

Det lønner seg å klage når håndverkerne slurver.

IKKE BRA NOK: Badet skulle renoveres, men eieren fikk en hel drøss av nye problemer. Nå får han skyhøy erstatning. Foto: ALL OVER PRESS
IKKE BRA NOK: Badet skulle renoveres, men eieren fikk en hel drøss av nye problemer. Nå får han skyhøy erstatning. Foto: ALL OVER PRESS Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

DinSide.no: En mann fra Hurum i Buskerud leide inn et håndverkerfirma fra Mjøndalen til å renovere badet sitt.

Prisen var 176 559 kroner, og for dette fikk mannen et nytt bad med flust av nye problemer.

Mannen klagde derfor til håndverkerne, og fikk med deres velsignelse en fagmann til å se på arbeidet.

Befaringen avslørte blant annet: • Fall i gulvet som var både ubehagelig og i strid med kravene.• Vinduer som var dårligere isolert enn kontrakten tilsa. • Membraner som ikke var tette.• Rør og lys som ikke var montert riktig.

Å fikse alt dette ville koste 85 500 kroner.

Krevde opprydding Dette var ikke Hurum-mannen spesielt interessert i å betale selv, så han krevde at håndverkerne ryddet opp.

Men etter litt fram og tilbake ble det plutselig musestille fra Drammen-selskapet. Mannen fikk verken reparasjoner eller penger, og måtte derfor henvende seg til høyere makter.

Nå har han fått hjelp fra Forbrukertvistutvalget (FTU).

Til sammen 95 831 kroner FTU har nemlig heller ikke fått noe svar fra håndverkerne, og dermed tar de historien til Hurum-mannen for god fisk.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer