Klarer du å se hva denne Range Roveren mangler?

Den er én av mange som er skapt for å få blodet til å bruse.

(Dagbladet): De fleste konseptene på messa har symbiosen mellom miljø og konvensjonelle egenskaper i fokus.

Her finner du fornuftige varebiler og familiebiler på strøm, små bybiler og superbiler med elmotor, men også de som har mer penger enn vett i designavdelingen.
 
Bertone i kjent stil Bertone feirer 100-års jubileum med konseptbilen Nuccio. Det er ikke uvanlig med vakre og spesielle kreasjoner fra den italienske karosserimakeren. Tidligere har de ført pennen når legendariske biler som Lamborghini Miura og Lancia Stratos har blitt til.
 
Gammelt nytt fra BMW De er ikke akkurat ferskt nytt, men til gjengjeld biler som kommer på veien. i8 har en tresylindret bensinmotor i kombinasjon med den 170-hesters elmotoren fra i3. 50—50 vektfordeling, sprint til 100 på under fem sekunder, og en toppfart som er begrenset til 250 hinter om at dette blir en kjøreopplevelse utenom det vanlige, og det i en bil med et karbonavtrykk som en Prius. På veien i 2014 -håper vi inderlig.

Lillebror i3 er mer aktuell for folk flest, og spesielt for dem i urbane strøk. Bybilen har en rekkevidde på 160 km. Den kan også utstyres med en rekkeviddeforlenger i form av en liten bensinmotor som lader batteriet. Den kommer i 2013.
  Ferrari-designeren med egen bil Pininfarina er mest kjent for å designe Ferrarier. På årets messe har de med seg en bil med eget merke i grillen, Cambiano. Den spesielle og futuristiske kreasjonen er en dieselhybrid med til sammen 800 hester fra en turbinmotor og fire elmotorer, en per hjul. Bilen har en teoretisk toppfart på 275 og 0—100 tid på 4,2 sekunder. Sannsynligheten for at teorien blir prøvd ut i praksis er minimal i tilfellet Cambiano.

Range Rover Evougue Range Rover har gått løs på Evoque med vinkelsliper og Evoque kabriolet Concept er resultatet.

Den litt uvanlige kombinasjonen SUV og vind i håret kan bli en realitet dersom interessen blant publikum er stor nok.

Vill sveitser 550 elektriske hester og et utseende bare en designer kan elske. Sist gang noen dekket til bakhjulene med hell var det Citroën med DS i 1955. Den er døpt Lampo3 etter forgjengerne Lampo 1 & 2, og er fra Sveitsiske Protoscar.

Yvelines Moduleo Anerkjennelsen av det faktum at vi ikke kan fortsette å gasse byene våre resulterer i kreasjoner som elektriske Yvelines Moduleo. Den lille bybilen som måler mellom 2,4 og 3,2 meter har en toppfart på 60 kilometer i timen og en rekkevidde på 150 km.
   Tata Megapixel 0,1 liter per mil sier Tata at Megapixel skal klare seg på. Det resulterer i så fall i et utslipp på skarve 22 gram CO2 per kilometer og en rekkevidde på hele 900 kilometer, hvorav 87 på strøm alene. Indiske Tata er mest kjent for å bygge verdens billigste bil, Tata Nano.

Nissan med elbil nummer to Nissan kaller E-NV200 for et konsept, men det er så godt som sikkert at den når produksjon. Etter suksessen med Leaf har produsenten fått blod på tann, og dette er den andre elektrisk bilen fra Nissan på kort tid. NV200 er allerede valgt som arvtaker til de gule taxiene i New York, og potensial for nullutslipp er en av grunnene.

Snåling: Kombinasjonen SUV og vind i håret hører til sjeldenhetene. Range Rover mener visst det bør endres på.
Vakkert: Noen ganger slår bilprodusentene til med kunst på fire hjul, Infinitis Emerg-E er en av de gangene.
Hybrid: 400 hester kombinert med et slikt ytre er vanskelig å motstå.
Hjerte fra Ferrari: Den har en V8'er som sannsynligvis er heist ut av en F430. De sier den er klar for veien.
Men: Du kommer neppe til å se den med mindre du tar turen til Bertone i Italia og kikker på samlingen deres. Denne er et unikum.
Futuristisk: Denne i8'en fra BMW kommer i 2014, fremtiden er her allerede.
Flyr ikke: Dørene er av høyeste posørkaliber, men det er vanskelig å protestere likevel.
Minstemann: Denne satser BMW hardt på, i3 skal kapre bybilmarkedet fra konkurrentene.
REN LUFT: i3 skal ikke slippe ut noe med mindre du kjører over 160 km. Bra for byluften.
Elektrisk inder: Tata Megapixel kan bli elbilen for massene.
Til Europa? Kanskje vi kjører indisk om noen år.
Kvikk sveitser: Lampo3 går som en kule , men vakker er den ikke.
Stusselig: Den er liten og snål men den slipper ikke ut et gram C2. Yvelines Moduleo er kanskje fremtiden i byen.