TRENING = GØY: Christine Prestesæther har i løpet av 18 måneder gått ned ti kilo og trent seg opp en godt synlig muskelmasse. De første fem kiloene forsvant allerede på fem uker. Hun la seg ikke ned på sofaen da, men var bitt av treningsbasillen. Foto: ANITA ARNTZEN
TRENING = GØY: Christine Prestesæther har i løpet av 18 måneder gått ned ti kilo og trent seg opp en godt synlig muskelmasse. De første fem kiloene forsvant allerede på fem uker. Hun la seg ikke ned på sofaen da, men var bitt av treningsbasillen. Foto: ANITA ARNTZENVis mer

Kom i form til sommeren

Slik velger du rett kostholds- og treningsopplegg.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

To måneder fra nå er vi kommet ei uke ut i første sommermåned. Det er fortsatt tid til å endre litt på bikinikroppen.

- Du kan oppnå mye på åtte uker, sier personlig trener Mariann Deila. Hun ga tidligere i år ut boka «Prosjekt sterk - 8 uker til drømmekroppen».

For det tar åtte uker å endre en vane. Mange har mål om å gå ned noen kilo til sommeren.

 

Ned i vekt

- Kosthold er det viktigste om du vil gå ned i vekt. Du kan trene til krampa tar deg, men skal du ned i vekt, må du spise i energiunderskudd, sier Deila.

Du må altså spise mindre enn det du forbruker i energi. Et energiunderskudd på 3500 kalorier i løpet av ei uke er regnet ut å tilsvare en vektnedgang på en halv kilo.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Abonnementet fornyes automatisk til ordinær pris: Uke kr 45,- Måned kr 79,- Kvartal kr 199,- År kr 729.
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn