Lei av alle reklamepausene?

Lag din egen OL-snacks mens du venter.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

• Her er flere oppskrifter fra Karla Siverts.

ST. HANSHAUGEN i Oslo (Dagbladet Endelig fredag):

Det går fort i Sotsji, og da bør det gå litt kjapt på kjøkkenet også. TV-maten skal helst være enkel å spise, uten for mye klin og søl.

Og så må den jo smake godt. Vi fortjener litt skikkelig snadder når gull, sølv og bronse skal feires fra sofakroken.

- Det er viktig med kosemat foran skjermen, og TV-snacks kan være sunt også. Jeg er veldig glad i grønnsaker og hummus. Det er raskt å lage i stand, og hummus er bare helt utrolig godt, sier Karla.

Hjemmelaget hummus Hun har skåret opp fine strimler av gulrøtter og stangselleri, og smaker til den nylagde hummusen med litt ekstra sitronsaft.

- Mange lurer på hvordan man lager en god hummus. Det er viktig med nok syre i den, da kikertene trekker til seg mye væske. Jeg bruker både soltørkede tomater og artisjokk i min oppskrift, forteller Karla.

- Og dersom ønsket er en litt mer kremet konsistens, så rør inn yoghurt eller rømme før servering, sier hun.

Chips og løkringer Frityrstekte fristelser hører med til TV-kosen. Potetchipsen lager Karla selv av mandelpoteter. Etter å ha skylt potetskivene i kaldt vann, tørker hun godt av dem og friterer litt og litt i en vid kjele halvfull med lett boblende solsikkeolje.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer