LINES PARADIS: Line Beate Melseter var utbrent og deprimert etter å ha jobbet iherdig for å være best i alt hjemme i Norge. Nå har hun senket skuldrene, lagt studiene til side og jobber som hotellsjef i Taghazout i Marokko. Der får hun også dyrket lidenskapen sin for surfing. Foto: Tormod Brenna
LINES PARADIS: Line Beate Melseter var utbrent og deprimert etter å ha jobbet iherdig for å være best i alt hjemme i Norge. Nå har hun senket skuldrene, lagt studiene til side og jobber som hotellsjef i Taghazout i Marokko. Der får hun også dyrket lidenskapen sin for surfing. Foto: Tormod BrennaVis mer

Afrika

Line (24) var utbrent topp-bokser. Nå lever hun drømmen som hotellsjef i surfeparadis i Marokko

For noen få år siden gikk den skoleflinke idrettstoppen deprimert og gråtende rundt hjemme i Molde. Nå tar Line bølgen som surfer og hotellsjef i Marokko!

PÅ KONTORET: Line Melsæter i arbeid i hotellresepsjonen på Munga Guesthouse. Foto: Tormod Brenna
PÅ KONTORET: Line Melsæter i arbeid i hotellresepsjonen på Munga Guesthouse. Foto: Tormod Brenna Vis mer

TAGHAZOUT (Dagbladet): I surferbyen Taghazout på den marokkanske kysten har det åpnet et helt spesielt hotell. Der er 24-årige Line Beate Melsæter sjef. Både over hotellet og over seg selv.

Det var på ingen måte gitt at ungjenta fra Molde skulle bli lykkelig hotellsjef med lave skuldre og uformell stil - og i alle fall ikke i Afrika. Hun hadde andre ambisjoner

Line var «flink pike». Og det så det holdt.

- Jeg skulle være perfekt. God i idrett, god på skolen, og selvsagt se bra ut i tillegg, sier hun.

Det var hun også – ganske lenge. Hun ble avbildet i lokalavisa sammen med ei skolevenninne på grunn av alle toppkarakterene sine, hun var oppe på andreplass på rankingen over norske kvinnelige juniorboksere i sin vektklasse.

KJÆRESTER: Line sammen med kollega og kjæresten Hugo. Han er surfer han også, selvfølgelig. Foto: Tormod Brenna