LEKENDE LETT: Nå kan Linn-Jeanette Samnøy
Gjertsen med stolthet henge med når sønnene spiller fotball.
– Mamma er lett på foten nå, sier Lukas (t.v.) og Leander. Foto: Morten Eik og privat
LEKENDE LETT: Nå kan Linn-Jeanette Samnøy Gjertsen med stolthet henge med når sønnene spiller fotball. – Mamma er lett på foten nå, sier Lukas (t.v.) og Leander. Foto: Morten Eik og privatVis mer

Linn-Jeanette gikk ned 40 kilo på ett år. - Endelig kan jeg leke med barna

Hun var tynn som ei flis på skolen, men så snudde det. To barnefødsler og stor matlyst førte til stor vektøkning.

- Jeg la kraftig på meg og kroppen este ut. Det var alt annet enn gøy, sier Linn-Jeanette Samnøy Gjertsen (37) fra Nedre Eiker utenfor Drammen.

Linn-Jeanette var ei tynn jente da hun gikk på videregående skole.

- Det tok ikke lang tid før jeg merket at kroppen endret seg. Matlysten økte, og vekten pekte oppover. Jeg spiste usunt og elsket sjokolade, forteller Linn-Jeanette.

Hun fikk sønnen Leander (15) da hun var 22 år. Fem år senere kom yngstemann Lukas (10) til verden.

115 KILO: Linn-Jeanette i august 2016. Vis mer 75 KILO: Linn-Jeanette i august 2017. Vis mer

- Jeg la på meg under graviditetene, og følte at det var vanskelig å komme tilbake i normal vekt igjen. Jeg forsøkte flere slankekurer, men lyktes ikke, sier Linn-Jeanette.

Dagbladet Pluss – de beste historiene

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.
  • Abonnementet fornyes automatisk til ordinær pris, og løper til du sier opp.
  • Ordinære priser: Uke kr 45,- Måned kr 79,- Kvartal kr 199,- År kr 729,-

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn