Løpeteknikk: Ikke løp for raskt på trening

Ingrid Kristiansen gikk i arm-fella selv.

IKKE BIND DEG: Tidligere verdensmester Ingrid Kristiansen advarer mot å løpe for fort på trening, for da dukker gjerne de høye skuldrene opp.  Foto: Stein J. Bjørge / NTB Scanpox
IKKE BIND DEG: Tidligere verdensmester Ingrid Kristiansen advarer mot å løpe for fort på trening, for da dukker gjerne de høye skuldrene opp. Foto: Stein J. Bjørge / NTB Scanpox Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Har du tenkt over armbruken din når du løper? Det kan være lurt dersom du ønsker å få mest mulig igjen for løpstreningen.

Det finnes like mange måter å løpe på som det finnes mennesker, og de fleste klarer seg utmerket. Men av og til dukker det opp noen som enten slenger med armene løst etter seg, eller skuldrene er så «høye» at man nesten får vondt av å observere vedkommende.

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

Pluss gir deg tilgang til daglige premiumartikler, eAvisa, Magasinet og mye mer.

Introduksjonstilbud til deg som er ny abonnent: Få tilgang til Dagbladet Pluss for kun 1 krone for første måned. Deretter får du hele 30% rabatt ved hver fornyelse - så lenge du vil.

55,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 55,-/uke)
Introduksjonstilbud

1,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 69,-/måned)

249,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 249,-/kvartal)

Alle abonnement fornyes til ordinær pris etter tilbudsperioden
Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer