Løpingen som gir deg stayerevne og mental styrke

Progressiv løping passer både nybegynnere og de mer erfarne.

ØKT FARTEN: Progressiv løping kan du starte med for eksempel på slutten av en rolig langtur. Foto: NTB Scanpix / Microstock / Ardijatree
ØKT FARTEN: Progressiv løping kan du starte med for eksempel på slutten av en rolig langtur. Foto: NTB Scanpix / Microstock / Ardijatree Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Mange av de beste utøverne kjører progressiv trening gjennom hele året. Det øker kondisjonen, styrker stayerevnen og gjør løperne sterkere i hodet.

Progressiv løping blir en slags konkurransetrening, uten at det byr på nerver eller noe mer oppladning enn vanlig.

Veslemøy Hausken Sjöqvist løp lenge mellomdistanse på det norske landslaget. I dag jobber hun som utviklingsansvarlig i Norges Friidrettsforbund og er utdannet fysioterapeut.

Allerede abonnent? Logg inn

Våre beste tilbud!

Dagbladet Pluss

Mer å snakke om.

PlussTotal

Få alt fra Dagbladet Pluss, Elbil24 Pro, KK Pluss og Se og Hør Pluss i samme pakke!

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.