Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Tema

Mer
Min side Logg ut

Luksusfloppen til Mercedes er historie

Et stort savn for ytterst få.

EDITION 125: Eller Final edition om du vil. Dette er den siste av luksusmonstrene fra Maybach. Den klarte aldri å konkurrere med Rolls Royce. Foto: MAYBACH
EDITION 125: Eller Final edition om du vil. Dette er den siste av luksusmonstrene fra Maybach. Den klarte aldri å konkurrere med Rolls Royce. Foto: MAYBACH Vis mer

(Dagbladet): Så var det over og ut, ferdig, finito.

Maybach, den vulgære luksusvognen som fikk en Mercedes S-klasse til å fremstå som en billett på økonomiklasse er død, og snart begravet.

Det hele begynte - eller begynte igjen - da Mercedes ville ta opp kampen med Rolls Royce og Bentley om de virkelig velbeslåtte kundene. Navnet Maybach skulle gjennopplives, og ble det.

Det hele har blitt et liv i respirator for det en gang så ærverdige luksusmerket.

FØRSTEKLASSE: Hjelper lite når det knapt er noen som er villige til å betale for det. Foto: MAYBACH
FØRSTEKLASSE: Hjelper lite når det knapt er noen som er villige til å betale for det. Foto: MAYBACH Vis mer

Kanskje er det fordi navnet ikke lenger har den samme tiltrekningskraften på kundene, kanskje er det fordi bilene er så fordømt stygge.

Kjøperne har i alle fall uteblitt, og uansett hva som gjorde at det gikk så galt, så er det kroken på døren etter knappe 15 år under Mercedes-fanen. 

Dersom du har noen millioner å skusle bort, og er utilregnelig, kan du fortsatt få bestilt en 2013 utgave.

De siste bilene ble bygget i juni, så vil du ha en blir det fra lageret, uten mulighet for å endre spesifikasjonene.

Utforsk andre nettsteder fra Aller Media