IMPONERER PÅ NETT: 104 år gamle Marguerite Joseph holder kontakten med venner og familie, og legger ut bilder på Facebook. Men alderen sin, den får hun ikke uten videre legge ut. Skjermbilde: Facebook.
IMPONERER PÅ NETT: 104 år gamle Marguerite Joseph holder kontakten med venner og familie, og legger ut bilder på Facebook. Men alderen sin, den får hun ikke uten videre legge ut. Skjermbilde: Facebook.Vis mer

Marguerite (104) er for gammel for Facebook

Ingen kan klage på at hun lyver på alderen.

(Dagbladet): Den amerikanske 104-åringen Marguerite Joseph er delvis blind og sliter med hørselen. Men bestemoren som bare var fire år gammel da Titanic sank sverger likevel til Facebook.

Som lokalavisa Clickondetroit skriver har hun prøvd seg på alle kommunikasjonsmetoder som har vært i bruk de siste 100 årene, men at hun skulle logge seg inn på Facebook hadde ikke familien ventet seg.

Men det da heller ikke så lett for Joseph. Der det finnes flere av oss som gjerne kunne tenke seg å lyve litt på alderen, ville Joseph helst være helt ærlig. Det fikk hun ikke.

Blir 105 i april Ifølge Facebook er hun nemlig ikke mer enn 99 år - og det har hun vært de siste to årene.

Barnebarnet Gail Marlow satte opp profilen for bestemora, men får rett og slett ikke lov til å endre fødselsdatoen til født i 1908.

- Hver gang jeg prøver å forandre det til rett år, kommer det alltid en ukjent feil-melding som sender oss rett tilbake til ett år hun ikke ble født i, sier barnebarnet til lokalavisa.

- Jeg ville elsket det hvis man kunne se den ekte alderen hennes på Facebook. I april blir hun 105. Det er spesielt, sier Gail Marlow.

Er ærlig Hun har nå sendt en melding til Facebook-gründer Mark Zuckerberg i håp om at feilen kan rettes opp.

Men 104 år gamle Marguerite Joseph gjør uansett alt hun kan for å fortelle folk hvor gammel hun faktisk er. På profilen sin på Facebook skriver hun følgende:

- Jeg ble faktisk føst 19. april 1908, noe som gjør at jeg er 102 år (trolig skrevet for to år siden), men Facebook lar meg ikke legge inn en dato som er så langt tilbake i tid.