MARIS EVENTYRLIGE LIV: Mari Maurstad har fylt 60 år. Hun jobber fortsatt mye, men har lært seg til å prioritere tiden sin bedre, slik at hun ikke blir utbrent igjen. Foto: Morten Eik, Se og Hør og NTB Scanpix
MARIS EVENTYRLIGE LIV: Mari Maurstad har fylt 60 år. Hun jobber fortsatt mye, men har lært seg til å prioritere tiden sin bedre, slik at hun ikke blir utbrent igjen. Foto: Morten Eik, Se og Hør og NTB ScanpixVis mer

Mari Maurstad (60): Slik kom jeg meg gjennom den tøffe tiden

Mari Maurstad har opplevd de største oppturer, men også noen dype daler. 60-åringen erkjenner at hun har sagt ja til for mye.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Mari Maurstad har passert 60, men holder fortsatt et tempo som ville tatt pusten fra de fleste.

- Jeg har jo registrert at jeg har rundet 60, men jeg velger å late som ingen ting. Jeg har i hvert fall ingen planer om å bli voksen, konstaterer hun.

Nå er hun frisk etter å ha vært forfulgt av helseplager de siste årene – alt som en følge av for mye jobbing.

- Problemet mitt er at jeg synes jobben min er så forbasket moro, den er på en måte hobbyen min også. Så da er det vanskelig å si nei til ting.

- Men jeg har så smått lært meg at det ikke bare er timeplanen som skal ha ledig tid, det skal være plass i hodet også. Det tok litt tid – og noen tøffe opplevelser, sier Mari Maurstad.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn