Det skjer mye i dagligvarebransjen på nett.
Den nye netthandelsbutikken Marked.no, som blant annet Stein Erik Hagen står bak, åpner for fullt i dag, tirsdag 16. februar, og det knytter seg stor spenning til hvordan den vil se ut.
Nettbutikken har vært tilgjengelig i et par ukers tid, men kun gjennom en betasite.
- Vi er fortsatt er i beta, og selv om vi nå åpner for alle, vil vi være i en innkjøringsfase, presiserer Thor Linge, kommersiell direktør i Marked.no, overfor Dagbladet.
Ekspresslevering og søndagsåpent Allerede før den nye konkurrenten er på banen, lanserer Kolonial.no flere smarte nyvinninger. To uker tilbake annonserte nettbutikkenat de nå også leverer på søndager.
At tidspunktet ligger tett opptil Marked.no-lansering er helt tilfeldig, ifølge Tor Erik Aag, kommersiell direktør i Kolonial.no.
- Vi er et lite selskap som utvikler oss hele tiden gjennom prøving og feiling, sier Tor Erik Aag, produkt- og markedssjef i Kolonial.no til Dagbladet.
De siste par månedene har de også lansert en egen «ferskvaredisk», levering samme dag, og ekspresslevering. Sistnevnte lover at du skal ha varene i hende innen 90 minutter etter at du har bestilt.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger